Tsja, gevonden worden op Google, wie wil dat nu niet? Jouw bedrijfsnaam met website in die felbegeerde eerste resultaten. Juist als schilder kan gevonden worden op Google heel erg veel betekenen voor jouw omzet. Een paar simpele stappen kunnen al leiden tot goede resultaten. En als je resultaten in SEO (want zo noemen we de kunst van gevonden worden) goed zijn, kun je ook makkelijker, beter en geloofwaardiger adverteren op Google. En adverteren op Google is een extreem goede, meetbare, betaalbare manier om nog meer omzet binnen te halen. De eerste drie stappen om gevonden te worden via Google zijn als volgt.
Stap 1: Meld je aan voor Google Business
De eerste stap is jouw bedrijf aanmelden bij Google Business. Hier kun je jouw bedrijfsnaam, locatie, website enzovoorts aangeven. Behalve dat dit voor jouw Google resultaten belangrijk is, is er nog een voordeel! Je komt nu tevoorschijn op Google Maps. Dus mensen kunnen letterlijk de weg naar jouw bedrijf gaan vinden. Het wijst zichzelf. Kom je er toch niet uit?
Stuur mij een berichtje:
Stap 2: meld je aan bij diverse lokale registratiesites
Meld je aan bij websites als: opencompanies, telefoonboek en drimble. Deze zijn juist voor schilders erg aantrekkelijk om een vermelding op te hebben. Schilderen is namelijk een heel lokale vorm van dienstverlening. Mensen die een schilder zoeken, zullen geneigd zijn deze als volgt te zoeken: “schilder in [plaats]” of “schilder [plaats]”. Juist deze verzamelsites voegen iedere lokale vermelding toe. Neem jij de moeite om deze even goed in te vullen, komt jouw vermelding dus hoger.
Lukt het niet? Ik help je verder
Stap 3: #Scherpopjewebsite
Ik schreef er al eens een column over in de Schildersvakkrant. De website verdient geld voor jou. Een van de stappen die je moet uitvoeren is zo hoog mogelijk in Google komen. Uiteraard kun je dit zelf proberen. Ik adviseer je van harte om een specialist in te huren. Doe in ieder geval mijn gratis testje. Dan krijg je binnen een werkdag antwoorden van mij. Gratis en vrijblijvend.
Mijn column kun je hieronder lezen. Wil je meer en beter op de hoogte blijven? Neem dan bijvoorbeeld een abonnement op de Schildersvakkrant of schrijf je in voor mijn gratis ‘Updates voor voorlopers’:
