“Als ondernemer die met zijn ene been in de schildersbranche
en zijn andere been in de marketingwereld staat,
maak ik iedere schilder zichtbaar bij een groot publiek.
Want wie niet in beeld komt, kan ook niet groeien.
Ik luister naar jouw verhaal en help je om je sterke punten naar boven te halen.
Die sterke punten breng ik voor het voetlicht met een doordacht marketingplan.
Kortingsacties kun je achterwege laten, want je klanten weten voortaan dat jij je prijs waard bent.”
Mijn verhaal
In 2013 verhuisden mijn vrouw en ik van Rotterdam naar Maastricht.
Ik was calculator in de schildersbranche en besloot daar als zelfstandige mee door te gaan.
Een aantal klanten verhuisde virtueel met me mee.
Maar het was een slechte tijd voor een sector die de crisis nog lang niet te boven was en het was moeilijk om in Limburg voet aan de grond te krijgen.
Ik besloot social media in te zetten en ontdekte al gauw dat ik dat erg leuk vond en er goed in was.
Jij verdient beter
Het werd mijn missie om schilders te overtuigen van het nut van online marketing en social media.
Ik merkte dat er nog een hele wereld te winnen was. Ik zag beginnende ondernemers hoge kwaliteit leveren en zich ondertussen zorgen maken over onvoldoende binnenwerk in de winter.
Ik sprak ervaren vakmensen die net te weinig klanten hadden om een keer wat langer op vakantie te kunnen.
En bijna iedere schilder die ik ontmoette, vroeg volgens mij een te laag uurtarief. Super zonde, want jij hebt als schilder echt iets te bieden. En kwaliteit heeft een prijs.
Geef geen korting!
Heb jij de reflex om een kortingsactie te lanceren op het moment dat je te weinig werk hebt?
Stop daarmee! Iedere schilder is ergens beter in dan de concurrent, ook jij!
Precisie, snelheid, bepaalde types schilderwerk… Als je het zelf nog niet weet, achterhaal ik met jou wat je sterke punten zijn en zorg ik dat je doelgroep weet wat je kwaliteiten zijn.
Kwaliteiten waar de klant graag voor betaalt. Sta achter de prijs die je vraagt. Korting geven is misschien een oplossing voor de korte termijn, maar voor de lange termijn is vertrouwen in jouw werkwijze en kwaliteit veel belangrijker.
Marketingconcepten
Sinds 2013 heb ik een grote ontwikkeling doorgemaakt, net als de schilders waar ik mee werk.
In februari 2016 ging ik bloggen voor de Schildersvakkrant en dat gaf mijn bedrijf een boost.
Het calculeren had ik inmiddels achter me gelaten. Met Social Paint richt ik me niet meer alleen op social media, ik bied vooral complete marketingconcepten en langere trajecten aan.
Ik besteed aandacht aan je website, social media, online en offline advertenties, flyers en alles wat jou in de spotlights kan zetten.
Het is namelijk niet ‘of of’, maar ‘en en’. In je folder verwijzen naar je website, op je website verwijzen naar je social media, reviews vragen van klanten…
Alle platforms en acties versterken elkaar.
Volg je hart
De belangrijkste les die ik als ondernemer heb geleerd: volg je hart.
Dat is ook mijn tip aan jou: durf te specialiseren, doe waar je in gelooft en de rest volgt vanzelf.
Probeer af te stoten of uit te besteden waar je geen energie van krijgt, zoals social media en online marketing 😉 Want als je doet wat je leuk vindt, gaat alles veel gemakkelijker.
Waar wacht je nog op?
De maand, het kwartaal, het jaar is zo weer voorbij!
Blijf jij je zorgen maken of je in de zomer wel genoeg werkt om de winter door te komen?
Blijf je het wiel in je eentje uitvinden?
Of mag ik je helpen bij je strategische keuzes, je social media, je marketing?
Word zichtbaar, krijg meer klanten en maak van die klanten weer ambassadeurs die tegen anderen vertellen hoe goed je bent.
[Wil jij meer en betere klanten? Neem dan nu contact met me op.]