De lente is begonnen. Zowel letterlijk als figuurlijk. De zon schijnt met enige regelmaat, de temperatuur is goed en ook de opdrachten trekken aan. Waarom hebben de meeste ondernemingen dan nog steeds de winterschilder actie op de website of hun social media staan? Of het ‘laatste nieuws’ dat de BTW gehandhaafd blijft op 6%? Weet u wanneer dit besloten is voor schilderwerk? 15 september 2009!
Winterschilder
Hoe zou u het zelf vinden als u op zoek bent naar bijvoorbeeld een accountant en het laatste nieuws op zijn website is dat de VAR-regeling misschien komt te vervallen? Of u bent op zoek naar nieuwe werkkleding en komt op een website waar de collectie 2014 als nieuw gepresenteerd wordt? Dan is het toch wegwezen hier en op zoek naar een bedrijf dat wel bij de tijd is? Waarom hebben de meesten van u dan toch nog steeds dit op website staan?

Actueel
Iedere bezoeker van uw website of social media zal begrijpen dat u niet dagelijks alles bijhoudt. U hebt wel wat beters te doen namelijk de wereld een beetje mooier maken. Maar af en toe uw eigen website en social media even bekijken om te zien of deze nog werken en een beetje bij de tijd zijn, kan geen kwaad. Sterker nog, het bijhouden van een website wordt ook weer door Google gewaardeerd.
Agenda
Eerder schreef ik al een blog over de social media agenda. Hiermee bepaalt u vooraf, tot een jaar, wat belangrijke data zijn en wat er gecommuniceerd moet worden. Een dergelijke agenda dwingt u daarmee bezig te zijn. Zo begint u ook op tijd met reclame maken voor de winter 2016-2017. O ja, en kan het dan ook eens één keertje niet door korting aan te bieden? Of maakt u uw werkzaamheden in de maanden mei tot augustus dan ook 15% duurder? Zou ik erg origineel vinden!
Een gedachte over “De Winterschilder!”